Leverandør, udvikler og sparringspartner – vi stiller jer stærkt på markedet

Sælger I mere, end I kan følge med til? Eller går I omvendt glip af markedsandele, fordi I ikke har det rigtige produkt? Så kan vi hjælpe jer. Fra det øjeblik, I mærker det første seriøse pres på produktionen, eller når den spæde idé til et nyt produkt melder sig.

Skal vi overtage jeres plastproduktion?

Hos Dania Plast kan vi hurtigt og smertefrit hjælpe jer, når det går for stærkt i egen produktion, hvor der er brug for en fleksibel og omstillingsparat virksomhed, der kan træde til med kort varsel – med fuld sikkerhed for levering og uændret grad af præcision og ensartethed. Vi har omfattende erfaring med at overtage produktioner fra kollegaer i branchen. Det kan vores administrerende direktør, Morten Primdal, komme med flere eksempler på:

”Vi bliver jævnligt ringet op af andre plastproducenter. Enten med henblik på at overtage produktionen eller give en hjælpende hånd, når de sælger mere, end de selv kan følge med,” siger han og fortsætter: ”Det behøver faktisk ikke engang at tage lang tid at komme i gang. Engang skulle vi for eksempel overtage produktionen fra et større selskab. Der gik 8 dage, så havde de flyttet værktøjerne til os. Og for nylig har vi på en uges tid fået en bufferproduktion op at køre for en af vores kollegaer i branchen. Meget kan lade sig gøre, når man har viljen til det.”

Og det er typisk Morten – og typisk Dania Plast. Det er sjældent, vi siger nej til en opgave, uanset hvad udfordringen er. Vi har en effektiv kvalitetsorganisation og de certificeringer der skal til – som FSSC 22000, ISO 9001, UL – for at vi kan levere iht. ønskede krav. Samtidig er vi lagerførerende indenfor de mest gængse råvarer på markedet og har maskiner til rådighed i forskellige størrelser.

Vi kan også give liv til jeres idéer

Nye produkter begynder med en tanke og et ønske om mere eller andet, end I har i dag. Vi kan hjælpe jer med at forfine og udvikle jeres idé, så den ender med at blive en god forretning. Og vi er ikke bange for at kaste os ud i noget nyt på Dania Plast. Det har vi gennem snart 30 år haft god succes med, og det har givet os en solid ballast af erfaring, arbejdsmetoder og knowhow, som kommer vores kunder til gode i dag.

Det er nemlig ikke ’bare lige’ at udvikle et helt nyt produkt: ”Når en kunde gerne vil have et produkt, der ikke findes i forvejen, skal der investeres en hel del penge,” siger Morten Primdal og uddyber: ”En ny form kan koste op mod en million alt afhængig af kompleksiteten. Her har vi mulighed for både at levere fra Danmark, eller vi kan levere en aluminiumsform, hvis det er et produkt med et forholdsvis lavt støbetal. Vi kan også hente en form i Kina, hvor vi har en fast samarbejdspartner, vi har brugt i mere end 15 år. Det kommer helt an på hvilken løsning, der er mest optimal for kunden,” pointerer han.

Læs mere om produktudvikling

Kapacitet til mere

Med et produktionsareal på over 5.000 m2 og ca. 70 sprøjtestøbningsmaskiner med robotstyring kan vi på Dania Plast løse stort set alle typer opgaver inden for sprøjtestøbning – både de helt små, hvor succesen måles i mindre end halve millimeter, og de store opgaver, der kræver mere albuerum og højt til loftet.

Kommer I med en opgave, vi ikke har udstyr til at producere, så finder vi også en løsning på det. Alt afhængig af, hvad der giver den største værdi på sigt, investerer vi i nyt materiel eller automation-systemer. Eller vi outsourcer dele af udviklingen til en af vores mangeårige, pålidelige samarbejdspartnere

Læs mere om vores ydelser

Start samarbejdet her

Lad os tage en god snak og få undersøgt, hvordan vi kan stille jer stærkere – enten på et onlinemøde eller fysisk hos os eller jer. Ring til Morten Primdal, vores CEO eller til Trine Enevoldsen, vores Key Account Manager, så tager vi den derfra.

Dania Plast har i mere end 30 år produceret og udviklet plastprodukter for en lang række brancher. Kernekompetencen er sprøjtestøberi, hvor vi er blandt de førende på viden og knowhow. Til alt andet samarbejder vi med anerkendte specialister i fast tilknyttede partnerskaber – alt sammen for at styrke hver enkelt kundes bundlinje og konkurrencekraft.